top of page
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY SURF KITE CAMP 

Surf Kite Camp

Calle Sancho de Avila 11 SA2, Barcelona, 08018

Tel: +34 658572389

E-mail: surfkitecampcz@gmail.com

Web: www.surfkitecamp.cz

IČO: Y3775914H (dále jen „SKC“)

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto všeobecné podmínky cestovní kanceláře Surf Kite Camp jsou závazné pro všechny zájezdy, ubytování a služby poskytované cestovní kanceláří Surf Kite Camp (dále jen „Podmínky“).

  2. Všeobecné podmínky cestovní kanceláře Surf Kite Camp tvoří nedílnou součást smlouvy uzavírané mezi klientem a cestovní kanceláří Surf Kite Camp.

I - SMLUVNÍ STRANY

Účastníky smluvního vztahu jsou:
a) pořadatel, tedy cestovní kancelář Surf Kite Camp s.r.o., calle Sancho de Avila 11 SA2, Barcelona, 08018, která vstupuje do smluvního vztahu prostřednictvím vlastní nebo partnerské sítě prodejních míst (dále jen „SKC“),
b) zákazník, kterým může být fyzická nebo právnická osoba (dále jen „zákazník“).

II - PŘEDMĚT SMLUVNÍHO VZTAHU

Tyto podmínky definují práva a povinnosti obou smluvních stran při poskytování:

  1. zahraničních zájezdů, tedy předem sestavených balíčků cestovních služeb nabízených za jednu celkovou cenu (dále jen „zájezd“),

  2. zájezdů přizpůsobených individuálním požadavkům zákazníka, vytvořených na míru (dále jen „služby na míru“),

  3. jednotlivých služeb cestovního ruchu, jako je ubytování, stravování, doprava a další, které SKC poskytuje přímo nebo prostřednictvím jiných dodavatelů v zahraničí na základě individuální poptávky zákazníka (dále jen „samostatné služby“).

Podle povahy sjednané služby se na smluvní vztah vztahují níže uvedené podmínky.

III - UZAVŘENÍ SMLUVNÍHO VZTAHU

Smluvní vztah mezi SKC a zákazníkem, který zahrnuje služby specifikované v článku II těchto podmínek, vzniká podpisem smlouvy o zájezdu. Tato smlouva se stává platnou po jejím potvrzení SKC a přijetí zákazníkem (v případě právnické osoby v souladu s příslušnými právními předpisy) nebo jeho oprávněným zástupcem na základě plné moci.

Obsah smlouvy o zájezdu

​Zaplacením částky za zájezd nebo její zálohy zákazník vyjadřuje svůj souhlas s podmínkami a uzavírá tím smlouvu o zájezdu. Obsah této smlouvy je dán samotnou smlouvou, katalogem, případnou dodatečnou nabídkou, objednávkou potvrzenou klientem, reklamačním řádem, těmito Podmínkami a případnými specifickými podmínkami, které jsou součástí potvrzené objednávky. Tímto zákazník zároveň stvrzuje, že akceptuje Přepravní podmínky pro cestující, zavazadla a zboží vydané přepravní společností, pokud se na zájezd vztahují. Zaplacením zákazník potvrzuje, že byl seznámen s celým obsahem smlouvy a všemi přiloženými podmínkami a že s nimi bez výhrad souhlasí.

Závazky cestovní kanceláře

Potvrzením smlouvy o zájezdu ze strany zákazníka nebo schválením objednávky se SKC zavazuje zajistit pro zákazníka služby v dohodnutém rozsahu, kvalitě a v souladu s uzavřenými podmínkami.

Vznik smluvního vztahu

Smluvní vztah mezi cestovní kanceláří Surf Kite Camp (dále jen SKC) a zákazníkem vzniká na základě:


a) přihlášky na zájezd zaslané zákazníkem (nebo jeho zákonným zástupcem),
b) úhrady zálohy, a to buď v hotovosti nebo bankovním převodem na účet SKC.

Zaplacením částky za zájezd (včetně zálohy) se rozumí uzavření smlouvy o zájezdu. Tímto zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami SKC a souhlasí s nimi. SKC si vyhrazuje právo informovat o případných změnách údajů uvedených v katalogu zájezdů před uzavřením smluvního vztahu. Závazné jsou informace poskytnuté CK zákazníkovi před úhradou částky za zájezd a údaje uvedené ve smlouvě. Přijetím platby se SKC zavazuje poskytnout služby v dohodnutém rozsahu a kvalitě v souladu se stanovenými podmínkami.

IV - CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Cestovní kancelář má nárok na úhradu ceny za poskytované služby před jejich realizací, přičemž zákazník je povinen tuto částku zaplatit předem.

  2. Podmínky záloh a platebního harmonogramu jsou následující:
    a) U zájezdů SKC, kde si zákazník zajišťuje letenky sám, je při uzavření smlouvy nutné zaplatit nevratnou zálohu ve výši 20 % z celkové ceny zájezdu. Platba může být provedena v hotovosti, bankovním převodem na účet SKC nebo prostřednictvím benefitních programů. Zájezd lze uhradit v českých korunách (CZK) nebo v eurech (EUR). Platba je považována za dokončenou okamžikem připsání částky na účet SKC.

  3. Cena zájezdu je obvykle rozdělena na dvě části – zálohu a doplatek. Záloha musí být uhrazena do 5 pracovních dnů od potvrzení rezervace. Zbývající část ceny je splatná nejpozději 35 dnů před začátkem zájezdu. Pokud je smlouva uzavřena méně než 42 dnů před odjezdem, zákazník je povinen uhradit 100 % ceny ihned.

  4. V případě, že zákazník neuhradí cenu služeb nebo doplatek ve stanoveném termínu, má SKC právo neposkytnout služby a od smlouvy odstoupit. Veškeré náklady spojené se zrušením smlouvy, včetně storno poplatků, hradí zákazník.

  5. Pokud jsou u konkrétního zájezdu v nabídce uvedeny jiné platební podmínky, mají tyto specifické podmínky přednost před obecnými pravidly.

  6. Zákazník je oprávněn čerpat sjednané služby pouze v případě, že celá cena zájezdu byla uhrazena.

  7. Cestovní kancelář má právo upravit cenu zájezdu nebo služeb před jejím zahájením či čerpáním, pokud k tomu existují objektivní důvody. To se týká zejména situací, kdy dojde ke zvýšení cen služeb poskytovaných dodavateli. SKC může provést odpovídající úpravy cen a zveřejnit nové ceníky. Tyto upravené ceny vstupují v platnost dnem jejich vyhlášení a vztahují se na všechny zájezdy, služby na míru i jednotlivé služby podle článku II těchto Podmínek, pokud jejich realizace ještě nezačala (např. nebyl proveden odlet, odjezd nebo nezapočalo čerpání služeb). 

  8. Zákazníci, kteří před vyhlášením nových cen uhradili společnosti SKC 100 % smluvně sjednané ceny služeb, nebudou těmito úpravami cen dotčeni. SKC jim garantuje cenu sjednanou ve smlouvě.

  9. Cena již zaplaceného zájezdu se může změnit pouze v případě, že dojde ke zrušení zájezdu ze strany SKC, a to pouze se souhlasem zákazníka. V případě, že nebude dosažen minimální počet účastníků ve výši pěti osob, je SKC oprávněna zájezd zrušit. Před zrušením však může SKC nabídnout zákazníkům možnost navýšení ceny zájezdu, aby bylo možné jeho uskutečnění. Takové navýšení nebude vyšší než náklady spojené se změnou letenky.

  10. Případné slevy, vyhlášené SKC po datu podpisu smlouvy, nezakládají právo zákazníka na zlevněnou cenu. 

V – PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA

Mezi hlavní práva zákazníka patří zejména:

a) Právo na zajištění a poskytnutí dohodnutých a zaplacených služeb v odpovídající kvalitě. Pokud však zákazník služby nevyužije z důvodů, které nelze přičíst SKC, nemá nárok na jejich náhradu.
b) Právo požadovat od SKC všechny informace týkající se zaplacených a dohodnutých služeb.
c) Právo být včas informován o jakýchkoliv změnách týkajících se sjednaných služeb, a to v souladu se zákonnými nebo smluvně stanovenými lhůtami.
d) Právo odstoupit od smlouvy kdykoliv před začátkem čerpání služeb, a to dle článku VIII těchto Podmínek.
e) Právo uplatnit reklamaci vad služeb a požadovat jejich vyřízení v souladu s článkem X těchto Podmínek.
f) Právo na ochranu osobních údajů, která uvádí ve smlouvě a v dalších dokumentech, včetně informací o cíli cesty uvedených ve smlouvě nebo dalších dokumentech, před neoprávněným přístupem.
g) Právo obdržet od SKC další písemné informace o všech relevantních skutečnostech, které nejsou uvedeny ve smlouvě nebo katalogu, ale které jsou SKC známy.
h) Právo oznámit písemně SKC, že se místo něho zájezdu zúčastní jiná osoba uvedená v oznámení.

Základní povinnosti zákazníka zahrnují zejména:

a) Poskytnout SKC nezbytnou součinnost k zajištění služeb v odpovídající kvalitě, včetně pravdivého a úplného uvedení všech požadovaných údajů do smlouvy nebo objednávky, jejich aktualizace při změnách a dodání potřebných dokumentů (např. žádostí o víza, fotografií apod.) podle pokynů SKC.
b) Informovat SKC o účasti zahraničních státních příslušníků kvůli vízovým či jiným povinnostem.
c) Uhradit cenu zájezdu v souladu s ustanoveními článku IV těchto Podmínek.
d) Bez zbytečného odkladu reagovat na oznámené změny podmínek nebo obsahu sjednaných služeb a sdělovat své stanovisko.
e) Převzít od SKC veškeré doklady potřebné pro čerpání sjednaných služeb.
f) Mít platný cestovní pas nebo jiný požadovaný doklad, případně zajištěné vízum, pokud to vyžaduje cílová destinace.
g) Dodržovat mezinárodní zdravotní předpisy, včetně povinných očkování či jiných zdravotnických opatření, pokud to destinace vyžaduje.
h) Řídit se pokyny průvodce zájezdu nebo jiné osoby určené SKC a respektovat plánovaný program zájezdu.
i) Jednat tak, aby nedošlo k poškození zdraví nebo majetku ostatních účastníků zájezdu, dodavatelů služeb či SKC.
j) Řádně a včas uplatňovat případné nároky vůči dodavatelům služeb v souladu s článkem X těchto Podmínek.
k) Pokud zákazník oznámí změnu účastníka zájezdu musí:

  • Písemně oznámit změnu na emailovou adresu surfkitecampcz@gmail.com 

  • Přiložit prohlášení nového účastníka, že souhlasí s podmínkami smlouvy o zájezdu

V případě změny účastníka zájezdu ručí původní i nový zákazník společně a nerozdílně za úhradu ceny zájezdu i případných nákladů spojených s touto změnou. 

m) Dostavit se včas na místo srazu uvedené v cestovních pokynech, vybaven všemi požadovanými dokumenty.

p) Zákazník je povinen dodržovat platné pasové, celní, zdravotní a jiné předpisy země, do které cestuje. Zahraniční občané mají povinnost informovat se o vízových požadavcích u zastupitelského úřadu příslušné země. Veškeré náklady a následky vzniklé z nedodržení těchto předpisů nese zákazník.


q) Jakékoliv nesrovnalosti či odchylky od sjednaných služeb musí zákazník neprodleně po jejich zjištění nahlásit písemně zástupci SKC a aktivně spolupracovat na jejich odstranění.

 

  • SKC není povinna poskytovat žádné služby, které přesahují rámec předem dohodnutých a zaplacených plnění. V případě, že zákazník využije jakékoliv služby, které nejsou součástí původní dohody, všechny následky, náklady a odpovědnost spojené s těmito službami nese výhradně zákazník.

  • Zákazník je povinen řídit se pokyny průvodce nebo jiné osoby určené SKC, dodržovat stanovený program a respektovat předpisy platné v navštívené zemi nebo na konkrétním místě či objektu. V případě porušení právních předpisů nebo závažného narušování programu, či průběhu poskytovaných služeb, je SKC oprávněna zákazníka vyloučit z účasti na dalších službách. V takovém případě ztrácí nárok na využití dalších služeb a také na vrácení prostředků za nevyužité služby.

  • Zákazník se musí vyvarovat jakéhokoliv jednání, které by mohlo ohrozit ostatní účastníky, poškodit jméno SKC či jejího zástupce (delegáta), a je povinen dodržovat pravidla slušného chování a hygieny.

  • V případě způsobení škody na dopravních prostředcích, ubytování nebo jiných zařízeních, kde čerpal služby zajištěné dle smlouvy, je zákazník povinen tuto škodu uhradit.

  • Zákazník musí dodržovat všechny platné pasové, celní, zdravotní a další předpisy země, do které cestuje, respektovat legislativu a kulturní rozdíly v zemi pobytu. 

  • Je plně odpovědný za své jednání a chování během zájezdu. SKC nenese odpovědnost za následky způsobené nezodpovědným chováním zákazníka. Veškeré náklady a důsledky spojené s porušením tohoto ustanovení nese výhradně zákazník.

VI – PRÁVA A POVINNOSTI CESTOVNÍ KANCELÁŘE

  1. Práva a povinnosti zákazníků uvedené v článku V těchto podmínek odpovídají obdobným právům a povinnostem cestovní kanceláře.

  2. SKC je zavázána poskytovat zákazníkům pravdivé a úplné informace o sjednaných službách, pokud jsou pro zákazníky důležité a jsou jí známy.

  3. SKC není povinna poskytovat zákazníkovi služby nad rámec předem sjednaných a zaplacených služeb.

  4. Pokud SKC zajistí náhradní služby stejné nebo vyšší kvality (například ubytování v jiné srovnatelné či vyšší kategorii), zákazník nemá nárok na další kompenzaci. 

  5. Není-li stanoveno jinak, uvedený program zájezdů slouží pouze jako orientační a může být SKC v průběhu realizace upraven. 

  6. SKC si vyhrazuje právo měnit obsah a časový harmonogram zájezdu v důsledku nepředvídatelných událostí, zásahu vyšší moci, rozhodnutí státních orgánů či mimořádných okolností (např. ohrožení bezpečnosti, stávky, dopravní komplikace, nehody a další faktory, které SKC nemohla ovlivnit ani předvídat). SKC nenese odpovědnost za důsledky těchto změn ani za případné úpravy celkové ceny.

  7. SKC nenese odpovědnost za možné zpoždění způsobené technickými problémy, nepříznivými povětrnostními podmínkami, dopravním přetížením, hraničními kontrolami, stávkami nebo událostmi vyšší moci. Při plánování navazujících spojů by měl zákazník počítat s možností výraznějšího zpoždění. V takovém případě nevzniká zákazníkovi nárok na odstoupení od smlouvy, slevu ani jiné kompenzace.

  8. SKC v žádném případě neručí za nepřízeň počasí v průběhu plnění smlouvy.

VII - ZRUŠENÍ A ÚPRAVY SLUŽEB

Zrušení zájezdu a poskytování služeb uvedených ve smlouvě podle článku II těchto podmínek:

a)  Cestovní kancelář (SKC) má právo zrušit zájezd, který je předmětem smlouvy uzavřené se zákazníkem podle článku III, odst. 1 těchto podmínek, pokud nebude dosaženo minimálního počtu účastníků, a to nejpozději do 14 dnů před plánovaným zahájením zájezdu. Tento minimální počet účastníků činí 5 osob, pokud není v katalogu stanoveno jinak. O zrušení zájezdu z tohoto důvodu je SKC povinna zákazníka informovat telefonicky nejpozději 14 dní před jeho zahájením.

b)  Pokud SKC zruší zájezd z důvodu uvedeného v bodě a), má zákazník právo požadovat nabídku náhradního zájezdu srovnatelné kvality. Jestliže se zákazník se společností SKC nedohodnou na uzavření nové smlouvy, SKC je povinna vrátit zákazníkovi bez zbytečného prodlení veškeré finanční prostředky uhrazené za zrušený zájezd. Pokud dojde k uzavření nové smlouvy, všechny předchozí platby se automaticky převedou na novou smlouvu, a v případě, že cena nového zájezdu je nižší, SKC zákazníkovi neprodleně vrátí rozdíl.

c)  SKC je oprávněna zrušit služby cestovního ruchu dle článku II těchto podmínek i v případě nepředvídatelných okolností, kterým nemohla zabránit ani při maximálním úsilí. V takovém případě platí postup dle bodů a) a b) tohoto článku.

d)  SKC se zavazuje vynaložit veškeré úsilí k realizaci každého plánovaného zájezdu a vždy hledat přátelské řešení situace. V případě, že nebude dosažen minimální počet účastníků ve výši 5 osob, je SKC oprávněna zájezd zrušit. Před zrušením však může SKC nabídnout zákazníkům možnost navýšení ceny zájezdu tak, aby bylo možné jeho uskutečnění. Takové navýšení nebude vyšší než náklady spojené se změnou letenky. 

Změny sjednaných služeb během trvání zájezdu:

a) Pokud po zahájení zájezdu nebo během poskytování služeb zahrnutých ve smlouvě SKC není schopna zajistit sjednané služby nebo jejich podstatnou část řádně a včas, nebo pokud zjistí, že jejich poskytnutí nebude možné, je povinna neprodleně a bez dalších poplatků přijmout opatření k zajištění pokračování zájezdu. SKC musí zajistit náhradní program a služby, které budou co nejvíce odpovídat původním podmínkám a zachovají účel zájezdu i jeho zaměření.

b) Pokud není možné pokračování zájezdu nebo čerpání služeb zajistit jinak než prostřednictvím náhradních služeb nižší kvality, než bylo dohodnuto ve smlouvě, SKC je povinna zákazníkovi vyplatit rozdíl v ceně.

c) Jestliže není možné pokračovat v zájezdu nebo zajistit čerpání služeb ani prostřednictvím služeb nižší kvality, než bylo dohodnuto ve smlouvě, nebo zákazník takové náhradní řešení odmítne, je SKC povinna zákazníkovi bez zbytečného odkladu vrátit příslušný rozdíl v ceně. 

Změny na základě individuální žádosti zákazníka

a) Změna termínu zájezdu je možná za poplatek ve výši 20 % z celkové ceny služeb, který je nevratný. Pokud zákazník oznámí odstoupení od smlouvy ve lhůtě 29 dní nebo méně před zahájením poskytování služeb, bude takové odstoupení považováno za jednostranné zrušení smlouvy ze strany zákazníka. V takovém případě je zákazník povinen uhradit odstupné ve výši stanovené v článku IX těchto podmínek.

b) Zkrácení délky pobytu

Zákazník může nahlásit zkrácení délky pobytu kdykoli před zahájením zájezdu. Částka za nevyužité služby, konkrétně surfové nebo kitové kurzy poskytované SKC, bude zákazníkovi vrácena pouze v případě, že změnu nahlásí před odjezdem. Ostatní nevyužité služby nepodléhají náhradě.

c) Změna odletu z místa pobytu během zájezdu nebo pobytu v zahraničí:

  • Pokud dojde k prodloužení pobytu, zákazník je povinen uhradit doplatek za všechny služby související s prodloužením a poplatek za změnu letenky, který stanoví letecká společnost.

  • V případě zkrácení pobytu není možné vrátit částku za nevyužité služby a zákazník hradí poplatek za změnu letenky podle podmínek stanovených leteckou společností. 

d) Pokud jsou v katalogu uvedeny specifické podmínky pro zrušení a změny služeb u daného zájezdu, mají tyto podmínky přednost před všeobecnými podmínkami.

Letecká doprava – změny a možné odchylky

SKC nenese odpovědnost za případné změny letových plánů, ať už se jedná o zpoždění nebo dřívější odlet, které mohou nastat z technických, bezpečnostních nebo povětrnostních důvodů, případně kvůli přetížení vzdušného prostoru. SKC neodpovídá za škody, které by v důsledku těchto změn mohly zákazníkům vzniknout.

V případě úpravy letového harmonogramu nemá cestující nárok na odstoupení od smlouvy, finanční kompenzaci za nevyužité služby ani na úhradu případných vzniklých škod. Změny letového řádu, například noční přelet, mohou ovlivnit celkový počet dnů zájezdu, avšak bez dopadu na délku pobytu v cílové destinaci.

Doporučujeme klientům s letenkou ověřit si časy odletů alespoň 48 hodin předem. SKC neodpovídá za případné změny v harmonogramu.

VIII - ZRUŠENÍ SMLOUVY

Cestovní kancelář má právo odstoupit od smlouvy před začátkem čerpání služeb cestovního ruchu uvedených ve smlouvě podle článku II těchto podmínek, a to z následujících důvodů: a) porušení povinností ze strany zákazníka b) zrušení zájezdu. Oznámení o odstoupení od smlouvy, včetně důvodů, bude zasláno zákazníkovi písemně, a účinky odstoupení nastanou dnem doručení tohoto oznámení.

 

  1. Zákazník může od smlouvy odstoupit kdykoliv před začátkem čerpání služeb, a to: a) bez udání důvodu b) pokud nedojde k uzavření nové smlouvy podle článku VII těchto podmínek c) z důvodu porušení povinností cestovní kanceláře vyplývajících ze smlouvy. Účinky odstoupení nastanou dnem sepsání záznamu nebo dnem doručení písemného oznámení.

  2. Pokud není důvodem odstoupení zákazníka porušení povinností cestovní kanceláře nebo pokud cestovní kancelář odstoupí od smlouvy kvůli porušení povinností zákazníkem, je zákazník povinen zaplatit odstupné ve výši stanovené v článku IX těchto podmínek a cestovní kancelář vrátí zákazníkovi všechny částky, které od něj obdržela na úhradu služeb podle zrušené smlouvy.

  3. Pokud je důvodem odstoupení zákazníka porušení povinností ze strany cestovní kanceláře nebo pokud nedojde k uzavření nové smlouvy podle odst. 2 písm. b) tohoto článku, je cestovní kancelář povinna co nejdříve vrátit zákazníkovi všechny částky, které od něj obdržela na úhradu služeb podle zrušené smlouvy, a to bez povinnosti zákazníka platit odstupné.

IX - ODSTUPNÉ

  1. Pokud cestovní kancelář odstoupí od smlouvy uzavřené se zákazníkem podle článku III odst. 1 nebo 2 před začátkem poskytování služeb cestovního ruchu z důvodu porušení povinností zákazníkem, má CK právo požadovat odstupné. Výše odstupného bude odpovídat procentuálně stanovené částce z celkové ceny dle podmínek uvedených v odstavcích 2, 3, 4 a 5 tohoto článku podle typu smlouvy.

  2. Pokud zákazník odstoupí od smlouvy, je povinen zaplatit odstupné dle následujících podmínek, pokud dojde k odstoupení před zahájením zájezdu nebo čerpáním služeb: a) více než 65 dnů před realizací zájezdu: skutečně vzniklé náklady, minimálně však 10 % z celkové ceny zájezdu b) mezi 65 až 46 dny před odjezdem: skutečně vzniklé náklady, minimálně však 20 % z celkové ceny zájezdu (bez letenky) c) mezi 45 až 31 dny před odjezdem: skutečně vzniklé náklady, minimálně však 50 % z celkové ceny zájezdu (bez letenky) d) mezi 30 až 16 dny před odjezdem: skutečně vzniklé náklady, minimálně však 80 % z celkové ceny zájezdu (bez letenky) e) méně než 15 dní před odjezdem a při nedostavení se k odjezdu: 100 % z celkové ceny zájezdu (bez letenky). 

  3. Zákazník neplatí odstupné, pokud najde náhradu, která ho nahradí. Pokud zákazník nenastoupí na zájezd, pobyt nebo nevyčerpá službu cestovního ruchu bez předchozího odstoupení od smlouvy, nebo z důvodu nesplnění povinnosti dle čl. V, odst. 2, písm. h) těchto podmínek, je povinen uhradit 100 % předem stanovené ceny.

  4. Předem stanovenou cenou se rozumí cena zájezdu včetně všech fakultativních služeb zakoupených účastníkem. 

  5. SKC má právo odečíst odstupné z již zaplacené zálohy nebo ceny.

  6. Při výpočtu počtu dnů pro určení odstupného se započítává i den, kdy účinky odstoupení od smlouvy nastaly. Den odjezdu, odletu nebo nástupu na zájezd se do počtu dnů nepočítá.

  7. COVID-19 – V případě, že zákazník zruší zájezd kvůli zařazení cílové země mezi rizikové oblasti COVID-19, je zákazník povinen uhradit SKC náklady spojené s přípravou a organizací zájezdu, které nebudou vyšší než nevratná záloha ve výši 20% z celkové částky.

X - REKLAMAČNÍ ŘÁD

1. Předmět

1.1.

Veškeré vady a nesrovnalosti v poskytnutých službách je nutné reklamovat neprodleně po jejich zjištění, ideálně přímo na místě u zástupce cestovní kanceláře, a poskytnout potřebnou součinnost k jejich nápravě.

Tento reklamační řád stanovuje postup pro uplatňování nároků zákazníků, které vyplývají z odpovědnosti cestovní kanceláře (SKC) za nedostatky poskytnutých služeb nebo zboží, a upravuje jejich vyřízení. Nedostatky zájezdu se posuzují podle parametrů, které SKC zákazníkovi garantovala, případně podle očekávání vycházejících z její nabídky a běžné praxe. Pokud zájezd neodpovídá těmto podmínkám, SKC zajistí odpovídající nápravu. Pokud se tak nestane, zákazník má právo situaci vyřešit sám a požadovat úhradu vynaložených nákladů.

1.2.

Reklamační řád se vztahuje na služby poskytované SKC a na doplňkový prodej zboží. Nevztahuje se na nároky spojené s přepravou, která se řídí tarifními a přepravními podmínkami jednotlivých dopravců, jak v tuzemsku, tak v zahraničí.

1.3.

SKC nenese odpovědnost za úroveň, cenu ani případné škody vzniklé u služeb, které nebyly sjednány ve smlouvě o zájezdu, ale byly zakoupeny přímo na místě u jiných poskytovatelů, jako je ubytování, surfové školy či další organizace. Reklamace se rovněž nevztahují na majetkovou újmu nebo škody, které spadají pod pojištění sjednané zákazníkem, ani na ty, které jsou výslovně vyloučeny z pojistného krytí.

Pokud dojde k mimořádným okolnostem, které nemůže CK ovlivnit, nebo k situacím způsobeným samotným zákazníkem, v jejichž důsledku nemůže klient využít zaplacené služby, nemá nárok na finanční náhradu ani slevu z ceny zájezdu. Výše případné náhrady škody za leteckou dopravu se řídí mezinárodními úmluvami. SKC nemá povinnost hradit jakékoliv škody.

2. Podání reklamace

2.1.

Nároky vyplývající z odpovědnosti cestovní kanceláře (SKC) za vady poskytnutých služeb nebo zakoupeného zboží musí zákazník uplatnit na místě, kde služby či produkty zakoupil, nebo přímo u průvodce či jiného pověřeného zástupce SKC v místě konání zájezdu.

2.2.

Zákazník je povinen reklamaci podat bez zbytečného odkladu, aby bylo možné problém řešit co nejrychleji, ideálně přímo na místě. Reklamace se považuje za řádně podanou, pokud je vznesena u průvodce či delegáta. Průvodce nebo delegát SKC má povinnost reklamaci vyhodnotit a v rámci svých pravomocí ji ihned řešit.

2.3.

Právo na reklamaci zaniká, pokud nebylo uplatněno do tří měsíců od ukončení zájezdu.

2.4.

Při podání reklamace musí zákazník poskytnout dostatečné podklady, které ji podporují – například doklady o poskytnuté službě, kopii objednávky, fakturu nebo případně samotnou věc, jejíž vadu reklamuje.

3. Spolupráce zákazníka při řešení reklamace

3.1.

Zákazník je povinen poskytnout veškerou potřebnou součinnost při vyřizování reklamace, včetně předložení relevantních dokumentů a poskytnutí podrobností o vadě. Pokud povaha reklamace vyžaduje kontrolu na místě, zákazník musí umožnit přístup průvodci či odpovědným osobám do pronajatého ubytování, aby mohli ověřit oprávněnost reklamace.

4. Možnosti řešení reklamace

4.1.

Jestliže se ukáže, že reklamace je oprávněná, a to buď zcela nebo částečně, může být řešena bezplatným odstraněním vady služby nebo – pokud je to proveditelné – zajištěním náhradní služby. Podle § 2540 nového občanského zákoníku má zákazník právo na slevu odpovídající rozsahu a délce trvání vady zájezdu. Aby však mohl tento nárok uplatnit, musí vady neprodleně oznámit pořadateli, nejpozději do 30 dnů.

5. Závěrečná ustanovení

Ve všech ostatních záležitostech se postupuje podle platných právních předpisů, zejména občanského zákoníku, obchodního zákoníku a zákona na ochranu spotřebitele.

POJIŠTĚNÍ

  1. Pokud není ve smlouvě stanoveno jinak, ceny zájezdů a cestovních služeb nabízených CK nezahrnují pojištění zákazníka na cesty a pobyt.

  2. SKC zajišťuje a zprostředkovává povinné pojištění během surfových lekcí a pojištění odpovědnosti za škody způsobené v rámci poskytovaných služeb. Toto pojištění je součástí služeb poskytovaných SKC a je zajištěno v souladu s platnými právními předpisy.

  3. Zákazník má právo uzavřít individuální cestovní pojištění, včetně pojištění storna zájezdu, na vlastní náklady.

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. SKC je oprávněna zpracovávat poskytnuté osobní údaje zákazníka pro účely nabízení a zprostředkování služeb

  2. Osobní údaje zákazníka může SKC i pověřený zpracovatel, registrovaný Úřadem pro ochranu osobních údajů, zpracovávat v souladu s § 16 uvedeného zákona. Tyto údaje budou zpřístupněny pouze zaměstnancům SKC nebo osobám pověřeným poskytováním služeb SKC, vyřizováním reklamací a vedením účetních operací. SKC dbá na ochranu soukromí zákazníka a zajišťuje, aby zpracování jeho osobních údajů nevedlo k porušení práv či zásahu do soukromého života.

  3. Podpisem smlouvy zákazník zároveň uděluje souhlas podle § 84 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, k pořizování zvukových a obrazových záznamů jeho osoby a jejich následnému využití pro marketingové a propagační účely SKC. Tento souhlas se poskytuje na dobu neurčitou.

  4. Zákazník má právo kdykoliv svůj souhlas se zpracováním osobních údajů písemně odvolat.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tyto Podmínky a Reklamační řád nabývají platnosti a účinnosti dnem 24. 10. 2014 a jsou vypracovány v souladu s ustanoveními zákona č. 159/1999 Sb. o podnikání v oblasti cestovního ruchu a evropskou směrnici o souborných cestovních službách (EU 2015/2302).

bottom of page